Administrație
Sector de drum, situat la ieșirea din Botoșani, reabilitat din bugetul Consiliului Județean (foto)
Sectorul de drum județean DJ 296, cuprins între Botoșani – Cișmea – intersecție Costești, a fost supus unor lucrări de reparații prin turnarea unui covor asfaltic într-un strat.
Referitor la acest obiectiv, Dorin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani a precizat, într-o postare pe una din paginile de socializare: ”Am mobilizat utilajele și lucrăm intens pentru ca acest sector de drum să devină în cel mai scurt timp unul pe care circulația să se desfășoare în cele mai bune condiții. Prin urmare, pe cei 2,5 kilometri de drum județean sunt executate lucrări de reparații prin turnarea unui covor asfaltic într-un strat. În prealabil, a fost executat și strat de egalizare peste care s-a așternut un strat de geotextil”.
Reprezentantul Consiliului Județean Botoșani susține că este de dorit ca
toate lucrările care sunt executate pe drumurile avute în administrare să presupună termene de execuție cât mai scurte, pentru ca disconfortul creat cetățenilor să fie cât mai redus.
”DJ 296 Botoșani – Cișmea – intersecție Costești este un drum cu trafic destul de intens, starea lui provocând neplăceri participanților la trafic, de aceea refacerea lui a reprezentat unul dintre punctele prioritare ale Planului de reparații și întreținere a infrastructurii rutiere județene. Lucrările sunt executate din bugetul propriu al Consiliului Județean Botoșani”, a mai precizat Dorin Birta.








Sursa foto: https://www.facebook.com/DorinBirtaDorohoi/
Administrație
Inspectorii APIA Botoșani fac controale pe teren, la fermierii care au solicitat subvenţie
În această perioadă, inspectorii APIA Botoșani verifică circa 12.954 de parcele ale fermierilor botoșăneni care au solicitat subvenţie, pentru a vedea dacă realităţile din teren coincid cu informaţiile incluse în cererea de acordare a ajutorului financiar din fonduri europene și de la bugetul național, transmit reprezentanții instituției.
În eșantionul de control de anul acesta, din cei 25.600 de fermieri botoșăneni care au solicitat subvenții, sunt vizați pentru verificare un număr de 251 fermieri, în special fermieri mari, care dețin în total circa 32.685 hectare.
„La nivelul județului Botoșani avem un număr de 12.954 parcele deținute de cei 251 de fermieri care vor fi verificați pe teren de către colegii mei. Aceștia vor verifica dacă realitatea din teren corespunde cu ceea ce au declarat fermierii în cererea de plată și dacă sunt respectate angajamentele stabilite pentru schemele de sprijin solicitate. După finalizarea acestor controale, data limită fiind 10 octombrie, dacă este cazul se atenționează sau se sancționează fermierii, în funcție de neconformitățile găsite. Un lucru îmbucurător este că numărul fermierilor sancționați scade de la an la an”, a declarat Dan Șlincu – director executiv APIA Botoșani.
Pe lângă controlul clasic pe teren, funcționarii APIA Botoșani vor efectua control prin monitorizare a tuturor parcelelor agricole. Această operațiune reprezintă o procedură de observare, urmărire şi evaluare periodică şi sistematică a activităţilor şi a practicilor agricole de pe suprafeţele agricole, utilizând datele obţinute cu ajutorul sateliţilor Sentinel din cadrul programului Copernicus. Acolo unde au fost identificate parcele neconforme, APIA va transmite fermierilor solicitări de clarificare.
Activitatea de control prin monitorizare este premergătoare pregătirii dosarelor fermierilor pentru plata în avans, care este programată a se efectua începând cu data de 16 octombrie 2025, precizează reprezentanții APIA – Centrul Județean Botoșani.
Sursa foto: Informatia zilei
Administrație
Guvernul le-a pus gând rău bugetarilor: mai puțini funcționari în administrația centrală și locală
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a pus în dezbatere publică un proiect de lege privind unele măsuri pentru creşterea capacităţii financiare a unităţilor administrativ-teritoriale, așa-numitul pachet 2, care propune, între altele, reducerea cu 20% a numărului de posturi din administraţia locală, mai puțini consilieri locali, mai puțini polițiști. Pachetul introduce, de asemenea, mecanisme de stimulare a plății datoriilor la bugetele locale.
Prin aceste măsuri, care se vor aplica utilizând datele recensământului din 2021, „se creează premisele optimizării atât a resurselor umane, pe de o parte, cât şi a resurselor bugetare ale autorităţilor publice locale”, se arată în expunerea de motive a proiectului de modificare a OUG 63/2010 care completează Legea 273/2006 privind finanţele publice locale.
Pe lângă reducerea cu 20% a posturilor din administraţia locală, proiectul propune reducerea, în administraţia centrală, a numărului de consilieri personali ai demnitarilor, iar la nivelul administraţiei locale, ca numărul consilierilor să scadă „în funcţie de numărul de locuitori” ai localității.
Măsura ar urma să ducă la o reducere de 6.060 de posturi, respectiv cheltuieli mai mici cu salariile pe ultimele 4 luni din 2025 cu 193,92 milioane lei, economia anuală fiind de 581,76 milioane lei. Pachetul vizează și redimensionarea numărului de poliţişti locali, astfel: un post la fiecare 1.200 de locuitori pentru localități şi un post la fiecare 6.500 de locuitori pentru judeţe.
Pe de altă parte, UAT-urile cu mai puțin de 4.500 de locuitori pot înfiinţa o poliţie locală (cu maximum 3 posturi) doar dacă o pot finanța integral din venituri proprii.
Se introduc, astfel, modificări prin care eliberarea certificatelor de atestare fiscală necesare la vânzarea ori cumpărarea unui autoturism va fi condiționată de plata tuturor datoriilor către bugetul local. În cazul neachitării la termenele iniţiale a amenzilor contravenţionale, se va aplica o majorare de 30% dacă amenda nu este plătită în 3 luni şi încă 30% dacă neachitarea continuă după 6 luni.
Impozitele pe proprietate pentru persoanele fizice ar putea creşte de la 1 ianuarie 2026, chiar cu până la 70% acolo unde acestea nu au mai fost indexate de ani de zile, a precizat premierul Ilie Bolojan.
„O creştere de impozite pe proprietăţi la persoanele fizice, datorită faptului că ele nu au fost calculate funcţie de valoare de piaţă, este posibilă de la 1 ianuarie”, a declarat Ilie Bolojan, la postul de televiziune Antena 3.
Astfel, fondurile obţinute din majorările de impozit vor fi încasate de autorităţile locale, reprezentând venituri suplimentare pentru bugetele acestora.
Potrivit site-ului Ministerului Finanţelor, România avea în luna iunie 2025 aproximativ 1,3 milioane de angajați în administrație, dintre care 837.241 lucrau în administrația centrală și 468.354 în cea locală, arată ziarullumina.ro
Sursa foto: Ziarul Lumina
Administrație
Angajatorii din județul Botoșani, invitați de Inspectoratul Teritorial de Muncă la o sesiune dedicată sistemului REGES ONLINE
Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani invită reprezentanții angajatorilor din județul Botoșani să participe la o sesiune dedicată sistemului REGES ONLINE, organizată în scopul informării și sprijinirii angajatorilor în utilizarea eficientă a platformei.
Întâlnirea va avea loc la sediul Centrului de Pregătire și Perfecționare Profesională al Inspecției Muncii, situat în Botoșani, Calea Națională nr. 83, în data de 28 august 2025, ora 11.00.
În cadrul acestei sesiuni vor fi prezentate:
- Funcționalitățile actuale ale aplicației REGES ONLINE;
- Proceduri corecte de utilizare a platformei;
- Întrebări și răspunsuri privind utilizarea sistemului de către angajatori.
Potrivit reprezentanților ITM Botoșani, participarea reprezentanților firmelor din județ este importantă pentru o mai bună colaborare și pentru asigurarea conformității cu legislația muncii în vigoare.
În acest sens, pentru o bună organizare a evenimentului, persoanele interesate sunt rugate să confirme participarea până cel târziu la data de 27 august 2025, organizatorii așteptând și propuneri de subiecte la adresa de e-mail: alina.pahone@itmbotosani.ro
Sursa foto: StartupCafe




